Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene al Republicii Moldova

Ambasada Republicii Moldova în Republica Bulgaria, Macedonia şi Albania

A A A

Întrebări frecvente

FAQ Item: 

Vreau să călătoresc în Bulgaria. Ce trebuie să cunosc despre această țară?

Recomandăm să fie consultat Ghidul de călătorii în Bulgaria

Am nevoie de programare pentru a solicita servicii consulare la Ambasadă?

Pentru a solicita orice serviciu consular nu este nevoie sa faceți o programare prealabilă. Primirea cetățenilor are loc în zilele de luni până joi, în intervalul orelor: 09 :00 – 12:00 și 13 :00 - 16:00.

Am pierdut pașaportul moldovenesc, cum pot obține un Titlu de călătorie la Ambasadă?

Pentru eliberarea Titlului de călătorie este necesar să completați la Ambasadă o cerere de eliberare a titlului de călătorie și o declarație de pierdere/furt a documentului de călătorie; Este necesar să aveți 2 fotografii color cu mărimile 3,5 cm-4,5 cm; adeverință de la poliție privind lipsa documentului de călătorie sau alte documente pe care le aveți, după caz; bonul de plată privind achitarea taxei de 25 Euro;

Cetățenii moldoveni care dețin titlu de călătorie și doresc să se întoarcă în Republica Moldova pe cale terestră prin România, este necesar să solicite de la Secția Consulară a Ambasadei României din Sofia eliberarea vizei de tranzit. În cazul călătoriei cu avionul viza de tranzit nu este necesară.

Vreau să fac o procură. De ce acte am nevoie ?

Pentru întocmirea unei procuri, este nevoie de prezența personală a mandatarului (cel care împuternicește) cu un act de identitate al său și copia actului de identitate al reprezentantului său.

Costul unei procurii este: 30 euro.
Procura se eliberează în aceeași zi.

Vreau să mă căsătoresc în Bulgaria cu un cetățean bulgar. Ce trebuie să fac?

Pentru înregistrarea unei căsătorii în Bulgaria, de regulă, se solicită certificatul de stare civilă (document care confirmă faptul că nu sunteți căsătorit în Republica Moldova). Pentru a solicita certificatul de stare civilă prin intermediul Ambasadei, urmează să vă prezentați cu pașaportul RM și buletinul de identitate RM.
Costul serviciului consular privind solicitarea certificatului de capacitate matrimonială: 35 euro.
Termenul: estimativ 6-7 săptămâni.

Alt document care trebuie prezentat autorităților bulgare este Adeverința privind lipsa impedimentelor pentru încheierea căsătoriei dintre cetățeanul RM și cetățeanul bulgar. Ambasadă eliberează Adeverința pentru care este necesar să prezentați Certificatul pivind starea civilă moldovenesc, pașaportul moldovenesc și cartea de identitate bulgară a viitorului soț . Costul Adeverinței este 35 Euro. Adeverința se eliberează în aceeași zi.

M-am căsătorit în Bulgaria și vreau să transcriu certificatul de căsătorie și să obțin certificat de căsătorie moldovenesc, ce trebuie să fac?

Pentru transcrierea actului de căsătorie, unul dintre soți urmează să prezinte:

  • Certificatul de căsătorie eliberat de autoritatea bulgară, tradus în limba română și apostilat (în cazul deținerii unui Certificat de căsătorie bulgar – Extras multilingv, nu este necesară traducerea).
  • Buletinele de identitate a soților sau pașapoartele;

În cazul în care unul dintre soți nu este cetățean al Republicii Moldova, este destulă doar copia pașaportului său.
Costul serviciului consular este 25 euro.

Mi s-a născut un copil în Bulgaria. Cum pot să-i perfectez acte moldovenești?

Documentarea celor noi născuți în Bulgaria decurge în 2 etape:
Etapa 1: transcrierea certificatului de naștere din bulgar în moldovenesc. Pentru realizarea acestei acțiuni, este nevoie de:

  • certificat de naștere multilingv eliberat de primărie pe numele copilului nou-născut, conform Convenției de Vienna din 1976 (menționată pe versul certificatului);
  • copia buletinelor de identitate ale părinților copilului/sau a pașapoartelor;
  • copia certificatelor de naștere a părinților și, după caz, copia certificatului de căsătorie.

Termenul de realizare a transcrierii certificatului de naștere este de pînă la 60 zile. Acest serviciu este gratuit.

Pentru depunerea cererii de transcriere a certificatului de naștere nu este nevoie de ambii părinți sau prezența copilului. Astfel, un părinte poate solicita de unul singur acest serviciu consular.

Etapa 2: După ce va fi transcris certificatul de naștere, sunteți în drept de a solicita pașaport pentru copil, pentru care urmează să prezentați următoarele acte:

  • certificat de naștere moldovenesc al copilului (cel transcris);
  • grupa sangvină a copilului;
  • certificat de căsătorie a părinților, dacă există;
  • un act de identitate valabil al părintelui;

Notă: în cazul în care părinții sunt căsătoriți, este suficient prezența unui părinte la depunerea dosarului, în caz contrar, urmează să se prezinte ambii părinți.